Karty zbliżeniowe co raz popularniejsze

Data publikacji: 23/05/2012 Autor: admin

PayPass  Kiedy w 2007 roku technologia zbliżeniowa PayPass wchodziła do Polski było więcej sceptyków niż entuzjastów. Nowa technologia MasterCard zyskała jednak bardzo szybko szeroką rzeszę fanów, a Polska ekspresowo znalazła się w pierwszej trójce krajów pod względem liczby użytkowników.

 

Jak wynika z danych Polcard, wiodącego na polskim rynku agenta rozliczeniowego kart płatniczych, bezdotykowa forma płatności nie traci na popularności i nadal rozwija się w szybkim tempie.

 

W lutym 2012, po raz pierwszy w historii, suma transakcji wykonanych w technologii zbliżeniowej przekroczyła 10 mln zł, a już w marcu osiągnęła pułap 12 mln zł. Porównując to chociażby do danych z października 2011 roku, kiedy to suma transakcji zbliżeniowych wyniosła 6,6 mln zł, daje nam wzrost popularności o prawie 99%!

 

Technologia PayPass oraz PayWave (produkt VISA) pozwala na dokonywanie transakcji do kwoty 50 zł. Wyższe wydatki wymagają zastosowania dodatkowego zabezpieczenia – kodu PIN lub podpisu, jednakże mając na uwadze, że blisko połowa – 47,8% - wszystkich transakcji dokonywanych kartami płatniczymi to właśnie zakupy do kwoty 50 zł, można śmiało założyć dalszy rozwój tej technologii.

 

Nie bez znaczenia przy okazji popularyzacji tego typu transakcji jest fakt, że karty zbliżeniowe ma w swoim portfelu praktycznie każdy bank i są one bardzo mocno promowane jako podstawowe narzędzie płatnicze dołączane do większości kont osobistych.

 

Inny ważny czynnik, który często jest podnoszony przy okazji stosowania kart bezdotykowych, to bezpieczeństwo. Wbrew pozorom, poziom zabezpieczeń PayPass na tle innych kart płatniczych prezentuje się znakomicie. Jak podaje Polcard, jedynie 1 transakcja na 10 000 w tej technologii jest odrzucana, w przypadku kart na pin, czy podpis, ten wskaźnik jest 10 razy wyższy i wynosi 1 na 100 transakcji.

 

Rozwojowi PayPass w Polsce będzie na pewno służyć zbliżające się wielkimi krokami EURO 2012. Impreza piłkarska przyciągnie turystów z całego świata, a wszystkie lokale gastronomiczne i inne punkty usługowe, chcąc zoptymalizować zyski, będą musiały się na technologię zbliżeniową zdecydować, bo jak wyliczył skrzętnie McDonald’s – skrócenie czasu transakcji o 6 sekund, jakie daje PayPass, to sprzedaż większa o 1% dziennie.

 

 

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się!
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Google Bookmarks
  • Wykop
  • Śledzik
  • email
  • Ulubione
  • Drukuj

Newsy