Dobre wyniki BGŻ Optima

Data publikacji: 26/11/2012 Autor: beksztu

BGŻ OptimaBGŻ Optima zakończył swój pierwszy rok działalności z wynikami znacznie przewyższającymi oczekiwania i sprzedażowe plany.

 

Pierwszy na polskim rynku specjalistyczny bank, który w swojej ofercie posiada jedynie produkty oszczędnościowe pozyskał w ostatnich 12 miesiącach ponad 3 mld zł i zdobył przeszło 70 tyś. klientów. Plany internetowej odnogi BGŻ zakładały, że w ciągu 2 lat uda pozyskać się 2,5 mld zł kapitału i ok. 100 tyś. klientów.

 

Ranking lokat - sprawdź najlepsze depozyty i zarabiaj więcej!

 

Jak widać rzeczywistość znacznie  przewyższyła oczekiwania, a najbardziej zaskakująca wydaje się średnia wysokość depozytu na Klienta, która wyniosła ok. 43 tyś. zł, przy estymowanych 25 tyś. zł. Zdziwienia, tak dobrymi wynikami, nie kryją w samym BGŻ Optima, gdyż jak podkreśla Piotr Grzybczak – dyrektor zarządzający banku, plany miały mocne oparcie w rzeczywistości i bazowały na dotychczasowych doświadczeniach BGŻ oraz Rabobanku, głównych akcjonariuszy BGŻ Optima.

 

Tak dobre wyniki banku tłumaczone są ścisłą specjalizacją i maksymalnym uproszczeniem oferowanych produktów. Jak tłumaczy Piotr Grzybczak, skończyły się czasy skomplikowanych produktów finansowych, dzisiaj klient internetowy szuka transparentnych i elastycznych usług i właśnie w tym kierunku będą ewoluować oferty całego sektora.

 

Dyrektor zarządzający BGŻ przewiduje dalszy wzrost popytu na usługi oszczędnościowe – rynek depozytów gospodarstw domowych wzrośnie w 2012 o ok. 9 – 10%, a w 2013 o kolejne 6 – 8%. Nie zakłada również znacznego wzrostu konkurencji z powodu umacniającej się złotówki, co obniży wartość kredytów denominowanych oraz spowolnienie akcji kredytowej, co z kolei przełoży się na zmniejszenie presji zwiększania depozytów po stronie banków.

 

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się!
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Google Bookmarks
  • Wykop
  • Śledzik
  • email
  • Ulubione
  • Drukuj

Newsy